IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 50.000 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy)
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 90,00 |
okres gwarancji | 10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia dotyczące niniejszej umowy wymagają
pisemnej formy, pod rygorem nieważności.
2. Istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty
Wykonawcy, na podstawie której został wybrany, możliwa jest w przypadku
zaistnienia jednej z następujących okoliczności i w zakresie określonym
poniżej:
1) W przypadku dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez
organy administracji państwowej, w tym organy administracji rządowej,
samorządowej, jak również organy i podmioty, których działalność wymaga
wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym w trakcie
wykonywania przedmiotu niniejszej Umowy, w szczególności:
a) opóźnienie wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień
itp., do wydania których są zobowiązane na mocy przepisów prawa lub
regulaminów, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
b) odmowa wydania przez ww. organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., z
przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych
powyżej w pkt 1) i o ile ich powstanie nie jest lub nie było w
jakikolwiek sposób zależne od Wykonawcy, zmianie może ulec termin
realizacji Umowy, odpowiednio do okresu trwania przeszkody/okoliczności,
o której mowa powyżej, a która uniemożliwia realizację przedmiotu
niniejszej Umowy zgodnie z jej treścią i w sposób należyty.
2) W przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy
zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałów ze względu na
zmianę przepisów prawa – możliwa jest w szczególności zmiana: sposobu
wykonania, terminu realizacji Umowy i/lub Wynagrodzenia.
3) zmiany kolejności wykonania części zamówienia,
4) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy
(zaniechanie wykonania). Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji
części przedmiotu umowy (za wyjątkiem przypadku określonego w art. 145
ustawy Prawo zamówień publicznych) może nastąpić w wysokości nie wyższej
niż 40 % ceny i tylko w uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku
Zamawiający dokona proporcjonalnego obniżenia ceny obliczając wartość
robót podlegających rezygnacji.
5) zmiany maszyn, urządzeń i wyposażenia ujętych w dokumentacji
projektowej, na modele nowszej generacji o tych samych lub wyższych
parametrach, jeżeli:
a) maszyny i urządzenia oferowane wyszły z produkcji,
b) producent urządzeń nie jest w stanie dostarczyć ich w wymaganym
technologicznie terminie, mimo złożenia przez Wykonawcę zamówienia z
odpowiednim wyprzedzeniem,
c) nie są dla nich dostępne części zamienne lub serwisowanie w okresie
opisanym w SIWZ,
d) zmiana maszyny lub urządzenia zmniejszy koszty eksploatacyjne lub
przyczyni się do innych oszczędności po stronie Zamawiającego.
Zmiana ta może nastąpić jedynie po uzyskaniu pozytywnej opinii
Inspektora Nadzoru i pisemnego zatwierdzenia Zamawiającego,
6) istotnych zmian w dokumentacji projektowej wynikających z potrzeb
Zamawiającego lub z ogólnego postępu technologicznego,
7) Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z
SIWZ, przez którą, na potrzeby niniejszej Umowy rozumieć się zdarzenie
zewnętrzne o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły
przewidzieć przed zawarciem niniejszej umowy, oraz którego Strony nie
mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej
staranności, w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe,
zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe
załamania warunków atmosferycznych, długotrwałe przerwy w dostawie
energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;
b) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia
Umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze
Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości
należytego wykonania Umowy lub jej części zgodnie z SIWZ;
c) zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki
terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych podziemnych
sieci, urządzeń lub obiektów budowlanych,
d) zaistniały odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki
geologiczne skutkujące niemożnością realizowania przedmiotu Umowy przy
dotychczasowych założeniach technologicznych;
e) zaistniała konieczność skorygowania błędów lub wprowadzenia zmian w
Dokumentacji projektowej;
f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub norm w zakresie
mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy lub świadczenia Stron;
g) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w
niniejszej Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a
zmiana będzie umożliwiać usuniecie rozbieżności i doprecyzowanie
niniejszej Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez
Strony;
h) zmiana zakresu powierzonego podwykonawcom,
i) zwłoki w przekazaniu terenu budowy przez Zamawiającego,
j) wykonanie przedmiotu Umowy jest uzależnione od wykonania zamówienia
dodatkowego.
8) W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych powyżej w pkt 4, 5,
6 oraz 7 lit. a-f oraz j możliwa jest w szczególności zmiana terminu
realizacji Umowy i/lub Wynagrodzenia, zaś w przypadku wystąpienia
okoliczności określonych w pkt 3 oraz 7 lit. g-i możliwa jest zmiana
terminu realizacji Umowy bez możliwości zmiany Wynagrodzenia.
3. Zmiany umowy mogą nastąpić również w przypadku zajścia okoliczności
wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 2- 6 ustawy Pzp, tj.
a) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót
budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem
podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie
następujące warunki:
- zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub
technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub
interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach
zamówienia podstawowego,
- zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne
zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia
określonej pierwotnie w umowie;
b) zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których
zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
- wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej
pierwotnie w umowie;
c) wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy
wykonawca:
- w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości,
restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego
przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie
pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
- w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem
jego podwykonawców;
d) zmiany, niezależnie od ich wartości, nie są istotne w rozumieniu art.
144 ust. 1e ustawy Pzp;
e) łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 15% wartości
zamówienia określonej w § 4 ust. 1.
4. Przepisy art. 144 ust. 1a-1e ustawy Pzp do okoliczności wskazanych w
ust. 2-3 stosuje się odpowiednio.
5. Aneks dotyczący zmian umowy może być zawierany w terminach
miesięcznych lub kwartalnych, również po zajściu okoliczności nim
objętych i obejmować w jednym dokumencie więcej niż jedną podstawę
uprawniającą do zmiany.
6. W przypadku zajścia okoliczności uprawniających do zmiany umowy
wskazanych zarówno w niniejszym paragrafie jak i w § 6, Zamawiający jest
uprawniony do dokonania jednostronnego wyboru lub zastosowania obydwu
podstaw do dokonania zmiany.
7. Strona występująca o zmiany postanowień niniejszej Umowy na podstawie
zapisów niniejszego paragrafu zobowiązana jest do udokumentowania
zaistnienia okoliczności stanowiących przesłankę do zmiany wraz z
ewentualną, umotywowaną prawnie i faktycznie propozycją zmiany
wynagrodzenia, w tym wysokości tej zmiany i/lub terminu. Do wniosku
(wraz z propozycją) zmiany postanowień niniejszej Umowy, który musi być
przedłożony Zamawiającemu na piśmie Wykonawca jest zobowiązany dołączyć
odpowiednie dowody.
8. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić w zakresie
odpowiednim do okresu trwania przeszkody/okoliczności, które
uniemożliwiają realizację przedmiotu niniejszej Umowy zgodnie z jej
treścią i w sposób należyty. W przypadku zmiany wynagrodzenia strony
wezmą pod uwagę rzeczywisty wzrost lub spadek kosztów realizacji
zamówienia wywołany powyższymi okolicznościami. Zapisy § 7 i 8 stosuje
się odpowiednio.
9. Ostateczną decyzję co do zmiany terminu i/lub wynagrodzenia podejmuje
Zamawiający. Negatywna decyzja nie wymaga szczegółowego uzasadnienia.
10. W przypadku w którym stroną wnioskującą jest Zamawiający brak
umotywowanych zastrzeżeń lub sprzeciwu, ze strony Wykonawcy w terminie 7
dni od daty otrzymania propozycji będzie uznawany za udzielenie zgody
na zmiany w kształcie wynikającym z treści otrzymanej propozycji.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-05-15, godzina:
10:45,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: