W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Główny specjalista ds. płac w Dziale Finansowym

RSS
Stanowisko: Główny specjalista ds. płac w Dziale Finansowym
Miejsce pracy: Warszawa, ul. Filtrowa 1
Termin składania ofert: 29.05.2025 do godz. 23:59
Miejsce składania ofert: praca@itb.pl
Status: w trakcie rozstrzygania

Instytut Techniki Budowlanej w Warszawie 
poszukuje do pracy
w Dziale Finansowym
kandydatkę / kandydata na stanowisko:
Główny specjalista ds. płac

Nr ref. GF/1/IV/2025

Miejsce pracy: Warszawa, ul. Filtrowa 1

Twój zakres obowiązków:

  • Funkcja zastępcy kierownika działu.
  • Sporządzanie list płac, zestawień zbiorczych oraz dyspozycji przelewów na konta osobiste i wypłat do kasy.
  • Sporządzanie rozliczeń wynagrodzeń pracowników realizujących projekty unijne i krajowe. 
  • Obsługa płacowa funduszy cywilno-prawnych, rejestracja umów, naliczanie i sporządzanie list wypłat, raportów i zestawień. Zgłaszanie i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń społecznych zleceniobiorców.
  • Przygotowywanie informacji dla pracowników w związku z samodzielnym rozliczaniem praw autorskich w aplikacji prawa autorskie.
  • Obsługa płacowa pracowników, naliczanie wynagrodzeń  i innych świadczeń związanych z pracą zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Prowadzenie kartotek wynagrodzeń i ich comiesięczna aktualizacja.
  • Prowadzenie i rozliczanie czasu pracy oraz ewidencjonowanie absencji (zwolnienia lekarskie, urlopy).
  • Dodatkowe czynności związane z Polskim Ładem,(zwolnienia od podatku, ustalenie podstaw opodatkowania, monitorowanie przekroczeń limitu zwolnienia).
  • Naliczanie bazy wynagrodzeń pracowników do premii kwartalnej.
  • Naliczanie świadczeń w okresie czasowej niezdolności do pracy.
  • Naliczanie wypłat dot. ryczałtów samochodowych i jazd lokalnych. 
  • Obliczanie miesięcznych obciążeń składkowo-podatkowych narastająco w danym miesiącu łącznie z wypłatami wcześniejszymi (korekta wcześniejszych rozliczeń). 
  • Obliczanie zaliczki na PDOF zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązującymi.
  • Rozliczanie zaliczki na PDOF z tytułu praw autorskich.
  • Obsługa funduszy pracowniczych.
  • Przygotowanie danych do sprawozdań GUS w części dotyczącej wynagrodzeń z umów zleceń i umów o dzieło. 
  • Rozliczanie delegacji krajowych. 
  • Sporządzanie  dokumentów stanowiących podstawę do przekazania przelewów składek ZUS i zaliczek PDOF. 
  • Sporządzanie i przekazywanie miesięcznych informacji o przychodach i odprowadzanych składkach na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
  • Sporządzanie i przekazywanie pracownikom pasków wynagrodzeń łącznie z RMUA.
  • Sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną dokumentów rozliczeniowych, deklaracji, raportów do ZUS dotyczących comiesięcznego rozliczania składek społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego pracowników ITB i zleceniobiorców.
  • Sporządzanie rocznych informacji o uzyskanych dochodach, pobranych zaliczkach na PDOF oraz zryczałtowanym podatku. 
  • Wystawianie zaświadczeń na wniosek pracownika.
  • Archiwizacja dokumentacji płacowej.

Nasze wymagania: 

  • Wykształcenie wyższe o profilu ekonomicznym. 
  • Minimum 10 lat doświadczenia w obszarze płacowym. 
  • Umiejętność sporządzania list płac. 
  • Znajomość programu Płatnik.
  • Doświadczenia w przygotowywaniu sprawozdawczości z zakresu płac (GUS).
  • Bardzo dobra znajomość prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i prawa podatkowego z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych. 
  • Wysokich umiejętności analitycznych, w tym dobrej znajomości MS Excel.
  • Umiejętności zarządzania kilkuosobowym zespołem.
  • Samodzielność, odpowiedzialność i komunikatywność (praca w zespole).
  • Pracownik będzie musiał przejść krótką procedurę otrzymania upoważnienia dostępu do informacji niejawnych na poziomie "zastrzeżone".

Mile widziane:

  • Doświadczenie w pracy w instytucji nauki (instytut badawczy).

To oferujemy:

  • Interesującą pracę w jednostce badawczej w centrum Warszawy.
  • Stabilne zatrudnienie na umowę o pracę na cały etat.
  • Pracę od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00.
  • Możliwość rozwoju zawodowego – udział w szkoleniach.
  • Nagroda Jubileuszowa za ogólny staż pracy od 20 lat.
  • Szeroki pakiet socjalny (m.in. program MyBenefit), opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe na życie.
  • Podwyższona kwota pracodawcy do Pracowniczych Planów Kapitałowych.
  • Bezpłatny parking na terenie Instytutu.

Osoby zainteresowane naszą ofertą prosimy 
o przesłanie CV do dnia 29 maja 2025 roku
na adres e-mail:
praca@itb.pl

 

Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

  • Instytut Techniki Budowlanej, jako administrator danych informuje, iż Państwa dane osobowe zawarte w CV i liście motywacyjnym będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na wyżej wskazane stanowisko. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych podana jest na stronie internetowej http://www.itb.pl/klauzula-obowiazek-informacyjny.html
  • Podstawą podania danych jest art. 22.1 § 1 ustawy - Kodeks pracy z 16 maja 2018 r. (Dz.U. 2019 poz.1040, z późn. zm.). 
  • W przypadku podania szerszego zakresu danych, niż podany art. 22.1 § 1 Kodeksu pracy tj. imię (imiona) i nazwisko, imiona rodziców, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres do korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia), CV i listy motywacyjny, powinny być opatrzone klauzulą: 
    „Stosownie do art. 6 ust. 1 lit.a  rozporządzenia PE i RE 679/ 2016 RODO, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Instytut Techniki Budowlanej, z siedzibą w Warszawie, ul. Filtrowa 1, moich danych osobowych w zakresie zawartym w niniejszym CV i liście motywacyjnym w celu przeprowadzenia rekrutacji”.
  • Przysługuje Państwu prawo cofnięcia tej zgody w każdym czasie.
Podmiot udostępniający: Instytut Techniki Budowlanej
Wytworzył: Anita Ślęzak
Data wytworzenia: 29.04.2025
Opublikował w BIP: Anita Ślęzak
Data opublikowania: 29.04.2025 14:12
Liczba wyświetleń: 85
Drukuj Zapisz do PDF